www.auto-vin-decoder.com

Elektrické ovládaní oken II - popis instalace

Motorky pro levé a pravé přední dveře

Poté co jsem se rozmyslel jaký typ el.oken je, tak pak jsem se dal do instalace el.ovládání oken do Feldy.

Co k tomu potřebujete:

  1. Motorky pro levé a pravé přední dveře.
    (Pro zadní okna se nevyrábí) - 2 kusy
    (6U0 837 397, 6U0 837 398)
  2. Příchytka kabeláže - 2 kusy
  3. Svorkovnice C - 1 kus - tu jsem nakonec nepotřeboval
  4. Matice M6 - 6 kusů
  5. Krytka do dveří výplně - 1 kus
  6. Spínače el.ovládání oken - 2 kusy
  7. El. vedení - jelikož jsem nechtěl dávat 500kč za vedení do dveří a 1400kč za vedení k spínačům na jedny dveře, tak jsem koupil vlastní kabely:
    1. 15m dvoulinky, průměr 1mm
    2. 8x svorka, šířka 3mm
    3. 11x svorka, šířka 5mm
    4. Skřínka na pojistku
    5. Pojistku 25A
  8. Nářadí: Šroubovák, Šroubovák-křížák, desítku klíč, desítku golu, izolační páska

Vlastí instalace:

  1. Příprava kabelů a demontáž středové konzole:

      Tři matky středové konzole.
      Pojistková skříň
      Místo pro provléknutí drátů.
    1. Nejdříve připravíme kabely které povedou od spínačů do místa spojení ostatních kabelů. Já jsem zvolil místo pod středovou konzolí přímo pod rádiem. Na toto místo si připravíme dvě dvoulinky po 50cm a jednu dvoulinku 10 cm dlouhou. Nejdříve upravíme tu kratší. Na jeden konec dvoulinky připojíme 2x svorku 5mm. Druhý konec spojíme s delší dvoulinkou a připojíme 2x svorku 5mm. Zbyl nám ještě jeden konec delší dvoulinky a proto tam dáme další dvě svorky 5mm. Na druhou 50 cm dvoulinku připojíme po dvou 5mm svorkách na oba konce.

    2. Další budou dvě dvoulinky pro levé a dvě dvoulinky pro pravé dveře. Velikost bude stejná a to 100cm. Vždy na jeden konec dvoulinky dáme dvě svorky (3mm) a na druhy konec zase dvě (5mm). Tak budeme mít 4x stejný kabel.

    3. Rozdělal jsem středovou konzoli. Povolil jsem tři matky (na obrázku) a posunul celou konzoli na bok.

    4. Teď přichází otázka odkud vemu zdroj. No nejdříve jsem chtěl přímo z baterky, ale to se později ukázalo jako zbytečné a raději jsem si vzal zdroj z pojistkové skříně. (na obrázku) Uřízl jsem asi 10cm kabel dvoulinky a rozřízl jsem jej na jeden kabel a na jeden konec jsem připevnil svorku o 5mm. Tu svorku jsem pak zasunul do prázdného držáku na pojistky. Druhý kabel té 10cm dvoulinky jsem použil na přivedení mínusu do tohoto systému. Na jeden konec jsem dal 5mm svorku a druhém konci jsem odstranil izolaci a přidělal ke kostře Felicie. V místě kde se šroubuje středová konzole. Další asi 20cm kus dvoulinky jsem zase rozřízl a jeden drát jsem osadil zase 5mm svorkami na obou koncích. Jeden konec jsem zapojil do držáku na pojistky.

    5. Dráty jsem spojil dle přiloženého schématu 1 a schématu 2 (Teda krom toho připojení do konektoru BE a C.) a dráty připravené v bode 1a) jsem nechal ještě volné abych je mohl později provléknout dveřmi.


  2. Demontáž ručního spouštěče:

      Demontáž čalounění.
      Demontáž ručního spouštěče.
      Montáž elektrického spouštěče.
      Spínače el.ovládání oken.
    1. Demontujeme kličku spouštěče okna, madlo dveří, dveřní výplň, vnitřní kliku a fólii z PVC, která je nalepena na vnitřní plech dveří (Budou stačit oba šroubováky).

    2. Okno ustavíme do montážní polohy (cca 8 cm pod horní polohou skla), demontujeme 4 šrouby A (desítka gola), sklo vysuneme úplně nahoru a zajistíme proti spadnuti do dveří. Nákres zde.

    3. Demontujeme 6 matic B (desítka gola), plastovou trubku spouštěče vyvlékneme z příchytky D a spouštěč vyjmeme horním zadním otvorem ze dveří - nejprve zadní trubku, potom postupně pohon a přední trubku.

  3. Montáž elektrického spouštěče:

    1. Horním zadním otvorem vložíme do dveří spouštěč (levý, nebo pravý - ujistěte se že montujete do levých dveří opravdu ten levý spouštěč. Má číslo 6U0 837 397) - nejprve přední trubku, potom postupně motor a zadní trubku.

    2. Přišroubujeme 4 matice B a 3 matice C (desítka gola), všechny matice lehce přitáhneme, plastovou trubku spouštěče přichytíme příchytkou D. Poznámka: U vozů vyrobených do července 1996 je nutno do vnitřního plechu dveří vyvrtat 3 otvory průměr 8 mm. Nákres pro levé dveře a pravé dveře.

    3. Sklo spustíme do montážní polohy a přišroubujeme 4 šrouby A (desítka gola), šrouby lehce přitáhneme.

    4. Připojíme motor na el.instalaci připravenou dle bodu 1b. Nejdříve jsem dvě dvoulinky "prostrkal" dveřmi do gumové průchodky (průchodku jsem samozřejmě vymáčkl ze dveří, aby to lepe šlo J ). Pak jsem odmontoval kryt u dveří. Je připevněn dole jedním křížovým šroubkem. Dále jsem odtud vedl kabely po levé straně (pro levé dveře) nad pedály do středové konzole, kde už jsem měl ostatní kabely připravené dle bodu 1d a připojíme. Zastrčil jsem pojistku do držáku a jelikož jsem vše měl správně žádný zkrat nenastal.

    5. Dotáhneme 3 matice C, okno uzavřeme el.spínačem a dotáhneme 2 horní matice B, okno otevřeme a dotáhneme 2 dolní matice B. Matice dotahujeme momentem 6-7 Nm.

  4. Úklid:
    Dotáhl jsem všechny matky a postupoval jsem jako v bodu 2a) akorát že v obráceným pořadí. Zadělal jsem středovou konzoli 3x matka. A zacvakl krytku s spínačema. Sláva manuální část je hotová.

  5. Programování (učení) el.spouštěčů:
    Nejdříve jsem "učil" levé dveře. Zmáčknu spouštěč a držím dokud okno nesjede dolů a později to opakuji ale směrem nahoru. Celou operaci jsem provedl cca 3-5x. Pak stačí lehce zmáčknout spínač a okno samo sjede dolů /vyjede nahoru. Pak jsem přešel na pravé dveře a stejným systémem jsem "naučil" el.spouštěč, kde má doraz okna. A mám úplně hotovo.

No a na závěr bych chtěl poděkovat sám sobě, že jsem si vylepšil feldu k obrazu svému.

A pokud to nebylo jasné, tak klidně pište.
Ohledně koupě, tak originál příjde kolem 7500,-, nebo koupit někde na vrakovišti. Připadně koupit univerzál od např. Jablotronu.

Luka$


Schémata

Úprava pro vůz vyrobený do července 1996 pro levé dveře. Úprava pro vůz vyrobený do července 1996 pro pravé dveře.
Demontáž a montáž ručního spouštěče. El. schéma 1. El. schéma 2.




Stránka byla zpracována za 0.019s.