FilmováAuta.CZ

Dvojtá podlaha v kurfu

Dvojitá podlaha kufru z modelu space-line a vlastní výroba.
Jelikož se má všechno zkusit, vyzkoušel jsem i já dvojitou podlahu z modelu space-line. Sehnal jsem jí celkem levně, celkem za 2.500,-Kč + poštovné. Při nákupu ve značkovém servise jsou ceny mnohem vyšší, jak bohužel všichni víme.
Soupis originálních dílů dvojité podlahy z modelu space-line:
6U9 863 958 podlaha zavazadlového prostoru SPACE-LINE  1ks  4.400,-Kč
6U9 864 303 výplň boční vlevo SPACE-LINE  1ks 1.150,-Kč
6U9 864 304 výplň boční vpravo    1ks 1.150,-Kč
6U9 863 675 konzola vlevo vpředu SPACE-LINE   1ks  40,-Kč
6U9 863 676 konzola vpravo vpředu SPACE-LINE   1ks  40,-Kč
6U9 863 679 konzola vlevo vzadu SPACE-LINE   1ks  40,-Kč
6U9 863 680 konzola vpravo vzadu SPACE-LINE   1ks  40,-Kč
6U9 863 687 A šroub křídlový  4ks  á  30,-Kč

Po doručení jsem mohl jen konstatovat, že podlaha je velmi precizně vyroben, komplet vše oblepeno kobercem, jen mě trochu zarazilo, že skládací  plocha podlahy nemá ohyb pomocí pantů, ale jen pomocí nalepeného koberce.
Montáž je velmi jednoduchá, lze namontovat do kufru combi, která má v rozích upevňovací oka z výroby. Vyndáme z kufru a z podsedáku koberec, který přeřízneme na šířku v místech, kde jsou v koberci prořezány díry pro zadní pásy. Menší část koberce, která byla pod zadním sedákem vrátíme do vozu, větší část koberce, která nám tvořila podlahu kufru vyndáme z auto a to včetně sololitového krytu rezervy ( dále již nebudeme potřebovat ).Nyní potřebujeme odstranit upevňovací oka na náklad. Oka jsou do podlahy upevněné pomocí 4 ks 8-miček šroubů, které musíme vyšroubovat a i s oky odstranit z vozu (dále je nebudeme potřebovat ). Na takto čistou podlahu nejprve položíme nosné ližiny a pomocí konzole a křídlových šroubů přišroubujeme do podlahy vozu. Na takto připevněné nosné ližiny položíme složenou podlahu a podlahu rozložíme. Podlahu zajistíme pomocí otočných čepů otočením o 90°. Tím je montáž podlahy hotova. Je to otázka cca 10 minut.
Charakteristika podlahy:
Boční nosné ližiny podlahy jsou vysoké 16 cm, takže pod podlahou je dostatek místa na uložení různých věcí. Model space-line neměl z výroby rezervu, ale jen sadu na opravu pneumatik a malý kompresor, navíc toto bylo uloženo v levé odkládadací schránce, takže u tohoto modelu bylo pod podlahou ještě více místa než u vozidla, které má svojí rezervu.
Celá výška kufru je u vozu Felicia cca 50cm (měřeno od plechové podlahy k platům zavazadlového prostoru). Pokud budeme počítat, že boční ližiny mají výšku 16cm, samotná podlaha kufru má sílu 2cm, tak nám mezi dvojitou podlahou a platem kufru zbývá cca 31cm výšky kufru.
A toto je dle mne problém této seriové podlahy. Z vlastní zkušenosti jsem zjistil, že nepotřebuji ve vozidle vozit na stálo takové množství věcí, abych musel schovávat pod takto vysokou dvojitou podlahou. Naopak potřebuji ve vozidle aktuálně převážet v kufru věci, třeba nákup, čili mnohem více využívám prostor nad podlahou než pod podlahou. Je nelogické a i nepraktické otevřít kufr, zvednout dvojitou podlahu, část nákupu uložit pod podlahu a zbytek na podlahu. A zmiňovaných 31cm výšky kufru nad podlahou je zoufale málo. Do kufru se například nedá postavit balení vod v PET lahvi, když průměrná výška PET lahve je 35 cm.
Tohle byl důvod, proč jsem originální podlahu z auta vyndal a vyrobil si svojí dvojitou podlahu.

Vlastní výroba podlahy.
Potřebujeme k tomu 2ks hranolky 50 x 50 mm dlouhé cca 1000 mm u combi kufru, 2 ks plocháče - pásovina, záleží co se sežene, nemusí být moc silné, já jsem použil asi 20 x 4 mm dlouhé 1050 mm, 2ks klavírový pant délka 900 a 940 mm, překližku síla 10 mm, 2ks o rozměrech 1100 x 1100 mm u combi kufru ( překližku slepíme nebo sešroubujeme na sebe, takže máme jeden kus o dvojité síle. Pokud máte možnost sehnat, můžete použít jeden kus překližky o síle 20 mm ). U krátké feldy je dle výrobce zavazadlový prostor o 400 mm kratší tudíž budeme potřebovat kratší hranolky i kratší překližku. Ovšem musíte si to přesně změřit, nemám to ověřeno, je to jen můj odhad.
Výroba byla jednoduchá, přišrouboval jsem na podlahu plocháče a na ně položil hranolky a označil. Vyndal ven a sešrouboval, čímž jsem udělal základní rám. Tam, kde končí zadní sedačky, jsem fixem na koberec udělal čáru, koberec vyndal a podle čáry uříznul. Koberec co byl v kufru jsem vyndal, ten co je pod zadním sedákem jsem dal z5. Tu část koberce, co jsem vyndal z kufru jsem položil na překližku, obkreslil a překližku vyřízl . Pak jsem položil spodní rám do auta, lehce přišrouboval a na rám usadil vyřízlou překližku. Překližku přišroubujme vrutama k rámu ( šroubujeme v krajní polovině hranolků směrem ven z kufru, jakoby u blatníku ) a komplet vcelku všechno vyndáme ven. Otočíme naruby a zespodu obkreslíme na překližku vnitřní a venkovní hrany hranolků. Odšroubujeme překližku z rámu a uvidíme dvě rysky, které jsme si udělali podle hranolků. Prostředkem těch rysek povedeme řez, ale ne až úplně do konce, jen do 2/3 překližky, k obloukům karoserie pro tlumiče. 1/3 směrem u zadních sedáků není třeba doříznout, naopak ta musí zůstat vcelku. Výřez, který jsme tímto získali rozřízneme ještě na polovinu. Takže nám zůstane 1/3 překližky zadní u sedaček ( barva žlutá), 2ks postranic ( červená ), středová 1/3 ( zelená ) a zadní 1/3 ( modrá).
Nyní na rám zpátky přišroubujeme první 1/3 překližky zadní u sedaček ( barva žlutá) a 2ks postranic ( červená ). Do prostoru uprostřed by měly přesně padnout zbylé 2 kusy překližek. Na mezeru mezi překližkou žlutá - zelená našroubujeme klavírový pant shora a na mezeru mezi překližkou zelená - modrá našroubujeme pant zespodu. Nyní by celá podlaha měla fungovat, měla by jít otevírat a i zavírat, aby zůstala jedna rovná plocha. Pokud tomu tak je ještě vyřešíme, jak budeme podlahu zvedat, jestli použijeme nějaké madlo, jako má space-line  podlaha nebo zda jen uděláme průhmat, jako je to origo u feldy. Když máme udělanou díru na otevírání, tak na podlahu nalepíme koberec. Můžeme použít původní koberec, pokud ho máme v dobrém stavu, můžeme i použít jiný koberec nebo lino, ale to klouže, takže předměty v kufru budou lítat. Já jsem koberec lepil chemoprenem a po 24 hodinách koberec lamelovým nožem prořízl tam, kde se má dělit, aby podlaha byla funkční. Vsadíme madlo na otevírání nebo jen prořízneme průhmat. Můžeme také na podlahu přišroubovat upevňovací oka, pokud budeme používat síť v kufru.
Před nalepením koberce můžeme podlahu natřít, já zvolil černej balakryl, aby to nevypadalo moc dřevěně.
Vzadu jde podlaha dobře přišroubovat, protože zvednete podlahu a na šrouby se dostanete, vepředu to jde špatně, tam to zvedací není, musíme odklopit sedačky a šroubovat plochým klíčem nebo já tam vyvrtal do překližky asi 25 mm díru, abych tam strčil oříšek z goly a pohodlně to mohl přišroubovat shora. Rovněž si můžeme zvolit i vyšší hranolky, třeba 60 nebo 70m a víc, záleží, jak vysoký prostor chceme pod podlahou mít. Já tam mám organizér s nářadím, malou golu, startovací kabely, deku, nějaký hadr, plachtu na dno kufru a igelit, kdybych si musel někde lehnout nebo na zabalení špinavé rezervy v případě defektu. V rezervě mám pak klasiku hever, klíč na kola, tažné oko.
Výhody a nevýhody výše zmiňovaných podlah:
Dvojitá podlaha kufru z modelu space-line
+
precizní zpracování podlahy
snadná montáž a demontáž z a do vozidla
nízký práh kufru při nakládání – vykládání těžších zavazadel
-
absence pantů, ohyb zajišťuje jen koberec
veliký prostor pod podlahou
malý prostor nad podlahou

Dvojitá podlaha kufru domácí výroba
+
možnost si vyrobit podlahu přesně dle vlastních požadavků na výšku a nosnost
-
asi nedocílíme kvality zpracování továrních podlah
horší montáž a demontáž podlahy do a z vozidla


Vlastní výroba podlahy. Potřebuješ k tomu 2 hranolky 50 x 50 mm dlouhé podle hloubky tvého kufru, od zadních sedaček až k hraně kufru, 2 ks plocháče pásovina, záleží co seženeš, nemusí být moc silné, dlouhé na šířku kufru podle upevňovacích šroubů, já jsem použil asi 20 x 4 mm, 2ks klavírový pant na šířku kufru, překližku síla 10 mm.

Výroba byla jednoduchá, přišrouboval jsem na podlahu plocháče a na ně položil hranolky a označil. Vyndal ven a sešrouboval, čímž jsem udělal základní rám. Tam, kde končí zadní sedačky, jsem fixem na koberec udělal čáru, koberec vyndal a podle čáry uříznul. Koberec co byl v kufru jsem vyndal, ten co je pod zadním sedákem jsem dal z5. Tu část koberce, co jsem vyndal z kufru jsem položil na překližku, obkreslil a překližku vyřízl . Pak jsem položil spodní rám do auta, lehce přišrouboval a na rám usadil vyřízlou překližku. Překližku přišroubuješ vrutama k rámu ( šroubuj v krajní polovině hranolků směrem ven z kufru, jakoby u blatníku ) a komplet vcelku všechno vyndáš ven. Otočíš naruby a zespodu obkreslíš na překližku vnitřní a venkovní hrany hranolků. Odšroubuješ překližku z rámu a uvidíš dvě rysky, které jsi si udělal podle hranolků. Prostředkem těch rysek povedeš řez, ale ne až úplně do konce, jen do 2/3 překližky, k oblokům karoserie pro tlumiče. 1/3 směrem u zadních sedáků není třeba doříznout, naopak ta musí zůstat vzelku. Výřez, kterej si tímto získal rozřízneš ještě na polovinu. Takže ti zůstane 1/3 překližky zadní u sedaček ( barva žlutá), 2ks postranic ( červená ), středová 1/3 ( zelená ) a zadní 1/3 ( modrá).

Nyní na rám zpátky přišroubuj první 1/3 překližky zadní u sedaček ( barva žlutá) a 2ks postranic ( červená ). Do prostoru uprostřed by ti měly přesně padnout zbylé 2 kusy překližek. Na mezeru mezi překližkou žlutá - zelená našroubuj klavírovej pant shora a na mezeru mezi překližkou zelená - modrá našroubuj pant zespodu. Nyní by ti celá podlaha měla fungovat, měla by jít otevírat a i zavírat, aby zůstala jedna rovná plocha. Pokud tomu tak je ještě vyřeš, jak budeš podlahu zvedat, jestli použiješ nějaké madlo, jako má origo podlaha nebo okta a spol nebo zda jen uděláš průhmat, jako je to origo u feldy. Když máš udělanou díru na otevírání, tak na podlahu nalep koberec. Můžeš použít původní koberec, pokud ho máš v dobrém stavu, můžeš i použít jinej koberec nebo lino, ale to klouže, takže ti předměty v kufru budou lítat. Já jsem koberec lepil chemoprenem a po 24 hodinách koberec lamelovým nožem prořízl tam, kde se má dělit, aby podlaha byla funkční. Vsadíš madlo na otevírání nebo jen prořízneš průhmat. Můžeš také na podlahu přišroubovat upevňovací oka, pokud budeš používat síť v kufru.

Před nalepením koberce můžeš podlahu natřít, já zvolil černej balakryl, aby to nevypadalo moc dřevěně.

Jo, vzadu jde podlaha dobře přišroubovat, protože zvedneš zadek a na šrouby se dostaneš, vepředu to jde blbě, tam to zvedací není, musíš odklopit sedačky a šroubovat plochým klíčem nebo já tam vyvrtal do překližky asi 25 mm díru, abych tam strčil oříšek z goly a pohodlně to mohl přišroubovat shora. Rovněž si můžeš zvolit i vyšší hranolky, třeba 60 nebo 70m a víc, záleží, jak vysokej prostor chceš pod podlahou mít. Já tam mám organizér s nářadím, malou golu, startovací kabely, deku, nějakej hadr, plachtu na dno kufru a igelit, kdybych si musel někde lehnout nebo na zabalení špinavé rezervy v případě defektu. V rezervě mám pak klasiku hever, klíč na kola, tažné oko.

Zvedlá podlaha s nářadím a příslušenstvím

Zvedlá podlaha s nářadím a příslušenstvím

Zvedlá podlaha bez bordelu

Zvedlá podlaha bez bordelu

Podlaha bez horních plat, aby byla vidět komplet celá

Podlaha bez horních plat, aby byla vidět komplet celá

Podlah jde bez plat zvednout i kolmo nahoru, nemusí se jen lámat, je pak lepší přístup pod ní

Podlah jde bez plat zvednout i kolmo nahoru, nemusí se jen lámat, je pak lepší přístup pod ní Podlah jde bez plat zvednout i kolmo nahoru, nemusí se jen lámat, je pak lepší přístup pod ní

Zadní upevnění podlahy

Zadní upevnění podlahy Zadní upevnění podlahy

Díry u sedaček pro přišroubování vpředu

Díry u sedaček pro přišroubování vpředu

Sklopené zadní sedačky

Sklopené zadní sedačky

Průhmat na zvedání podlahy

Průhmat na zvedání podlahy

Barevné znázornění dílů podlahy při stavbě podlahy

Barevné znázornění dílů podlahy při stavbě podlahy

Autor: 103457





Stránka byla zpracována za 0.014s.